Meny

12 dec 2006

Elmo o Elvin

Hej allesammans!

Nu har jag äntligen lärt mig hur mattes nya dator fungerar. Jag, Lakritz, hette förut Elvin och brorsan kallas nu för Lotass. Förut hette han Elmo. Vi bor nu i en liten mysig lya i Hägersten.

Jag har en jätterolig klätterställning som matte kallar för loftsäng. Jag tycker klätterställning passar bättre. Ibland kommer matte upp i den också. Det är ganska mysigt för då kan jag slänga mig på henne och bli kliad på magen. Hon blir glad om jag låter lite, så jag brukar spinna så jag blir kliad längre...hehe...

Brorsan han är matvraket i familjen. Det har han varit ända sen han var liten. Jag har faktiskt börja tycka om det mesta av maten också, men äter inte alls lika mycket som brorsan. Han kan jama så fort matte går ut i köket. Eller jama..nu var jag snäll...han låter som en gnisslande dörr när han jamar. Men matte säger att jag låter som en fågelunge så det är kanske inte bättre. Iallafall så brukar matte och jag vakna mitt i natten av att brorsan ska komma upp i klätterställningen också. Då står han och jamar
nedanför stegen. Han äter så mycket så han orkar inte klättra upp. Eller så vågar han inte. Jag brukar retas med honom då genom att ligga och titta på honom över kanten. Men matte är så tråkig för hon går ner och hämtar honom. Men då blir det bus uppe i klätterställningen istället så det är skoj det också.

Vi har varit på utflykt två gånger. Då fick vi åka i en bur. Det var lite läskigt i början tyckte jag sen la jag mig längst bak i buren och relaxa lite. Brorsan han var däremot orolig hela vägen. Slappnade inte av alls. När bur-resan var klar kom vi fram till en jättestor lägenhet. Matte sa att det var mormors lägenhet. Alltså mattes mamma, hon kallar sig för våran mormor. Där var det jättemysigt, vi blev bortskämda och fick jättegod mat och fick äta på matbordet som jag jämt gjorde hos akutmatte också. När matte sen kom och skulle hämta hem oss igen tyckte hon att vi hade blivit så stora på bara några dagar. Inte undra på, så mycket gott som vi fick av mormor, men lite dåliga i magen blev vi så det var kanske för mycket av det goda...

Annars har vi det lugnt här i Hägersten. Min favoritplats är på bordet och titta ut genom fönstret på allt som händer där ute. Brorsan brukar mest tycka om att ligga på soffan.

Ja nästa gång får nog brorsan skriva några rader. Ha det så bra allesammans.

Kramar från Lakritz

    Skriv en kommentar



Elmo o Elvin Elmo o Elvin 2

Swish: 1239001793 | Bg: 900-1793 | Vår verksamhet kontrolleras av Svensk Insamlingskontroll.

90konto-logo
© Stockholms Katthem. Allt material tillhör Stockholms Katthem.
Om Webbplatsen