23 jan
2007
Anni
Mjaaauuu alla 2- och 4-benta vänner!
Nu är det ca 1 mån sedan "Lilla fröken" Anni flyttade hem till mig, oj oj oj vad tiden går fort när man har kul!
Första dagen var pirrig, då jag även skulle få hem en annan katt från ett annat katthem (Saffran, som ni kan se på en av bilderna.) Men till min och katternas lättnad gick detta väldigt bra och dom kom bra överens!!! Puh...
I början satt dom under min säng ihopkurade, men efter ett tag kom Anni och nosade sig fram bland alla nya och konstiga dofter och fann till sist sin plats i min garderob. Dit hon dagligen tar sina leksaker i munnen, en och en och busar med dom där!
Hon har gjort stora framsteg... Varje dag när jag kommer hem så möter hon mig med sina stora runda ögon och berättar ivrigt om dagens händelser! Det händer tydligen mycket när jag inte är hemma...? Hon älskar att sitta vid fönstret och titta på allt spännande som sker där utanför och många mjauuuuande blir det om kvällarna ut i det okända...
Ibland kan hon sitta i knät och njuta av och bli kliad bakom öronen och även på magen...då spinner hon så hela huset skakar!!! Men bara när hon vill!
Hennes kompis Saffran vill ofta busa, men Anni tycker det är lite läskigt när hon kommer lite för nära och då säger hon ifrån! Varje dag så gör "Lilla fröken" Anni små framsteg och det är helt underbart att se!!!
Många hälsningar: "Lilla fröken" Anni, Saffran och Sara