11 feb
2007
Deena o Curtis
Hej katthemmet!
Efter att Ann-Christin lämnat oss stannade vi under badkaret till kl.20. Då vågade jag, Deena, mig fram, men gömde mig snart under soffan i vardagsrummet.Curtis gjorde ett försök vid 21.30-tiden och var lite blyg, men till slut kom han till mig under soffan. När Ulla o Claes lagt sig var det dags att inspektera vårt nya hem. Höga skåp att hoppa upp på var toppen och god mat fick vi. En liten promenad på pianot hann vi med innan dom fällde luckan över tangenterna. Natten var kul med lek och upptåg, men sen vaknade dom och då var det under soffan som gällde när vi ej är ensamma hemma.
På tisdagen var jag så nyfiken att jag måste gå fram och Curtis lät sig klappas lite.Men på onsdagen lossnade det för mig. Jag gick fram till matte och började gulla med henne och det fortsatte i över 5 minuter -- vad skönt det är att bli kliad. Curtis gjorde samma sak med matte på torsdagen och så får det bli. Vi är fortfarande lite blyga, men vi leker tillsammans med matte och husse och nu efter en vecka så får han också kela med oss. En vecka har gått och det fungerar bra mellan oss alla fyra.
Skriver snart igen.
Hälsningar Deena och Curtis