Meny

9 mar 2007

Ode - del 2

Hej Solkatter

Ode är här igen med en liten berättelse. Nu har jag varit hos min nya familj i tre månader, och jag börjar bli mer och mer nyfiken på vad resten av familjen gör. Kompisen är i bland lite jobbig när jag ska leka, så ibland måste jag jaga bort henne, men annars trivs jag och vi respekterar varandra. Jag tror bara att hon vill leka eller ha det mysigt tillsammans med mig, men jag känner att jag kanske inte är riktigt mogen för det.

I början av året har jag börjat vara ute mer i rummet och leka, för matte har köpt nya
små möss för att jag ska kunna roa mig lite mer, istället för att bara ligga och kura under soffan. Det är fortfarande lite läskigt med den tvåbenta, men i veckan som var har jag visat mig på morgnarna sittandes på mattan i vardagsrummet och kollat in när matte har gjort sig i ordning för att gå till jobbet. Så det börjar gå framåt, sakta men säkert.

Soliga hälsningar
Ode med familj

    Skriv en kommentar



Swish: 1239001793 | Bg: 900-1793 | Vår verksamhet kontrolleras av Svensk Insamlingskontroll.

90konto-logo
© Stockholms Katthem. Allt material tillhör Stockholms Katthem.
Om Webbplatsen