Meny

11 jul 2007

Jumbo

Hej

Det var jättelänge sedan jag köpte Jumbo. En underbar röd terrakottmelerad pojke med vita tassar. 1998 närmare bestämt. Jag var sambo på den tiden och vi köpte Sissel och Jumbo tillsammans för att de var syskon. De var födda av tösen Irene.

Vi åkte ofta upp till landet i Dalarna och hade Jumbo & Sissel med oss varje gång. De stormtrivdes på den stora gröna tomten Busiga som få var de!!! Dessa två bäbisar var såå bortskämda hela tiden. De fick göra precis som de ville. De sov alltid med oss i sängen.

Min sambo och jag separerade och vi tog varsin katt, men det var ingen hit. Sissel blev sjuk och jag tror att hon sörjde Jumbo. Hon fick köras akut in till vetten och de hade henne under observation med dropp m.m., men hennes liv kunde inte räddas. Jag mådde dåligt jättelänge efter Sissels bortgång!

Jag var livrädd att Jumbo skulle dö också. Jag gjorde allt i min makt att få honom att må bra och skämde bort honom till den milda grad att han nog trodde att HAN hade MIG som husdjur

Idag är Jumbo drygt 9 år och mår fortfarande som en kung och han har en vän som heter Findus. En kolsvart pojke med världens mjukaste hjärta! De är otroliga hjärtevänner sen många år tillbaka och vi trivs ypperligt tillsammans. Vi har utökat vår djurfamilj med 5 st mustöser. De bor i terrarium eftersom Jumbo och Findus annars skulle ha dem som leksaker De brukar sitta bredvid och "klappa" på glaset, ha, ha.

Jumbo är verkligen jumbo. Han är stor och välgödd, he, he! Jag älskar mina djur och kommer alltid att ha dem kvar. Jag är lätt pälsallergiker, men det struntar jag i. Det går......

Skickar med några bilder på Jumbo aka Lotus och även på hans vän

Ha det så gott allihopa!

    Skriv en kommentar



Jumbo Jumbo 2

Swish: 1239001793 | Bg: 900-1793 | Vår verksamhet kontrolleras av Svensk Insamlingskontroll.

90konto-logo
© Stockholms Katthem. Allt material tillhör Stockholms Katthem.
Om Webbplatsen